Mercator

E-naročanje artiklov
Mercator je v sodelovanju s podjetjema Procter & Gamble, IBM in ATNET Napredne Tehnologije v letu 2000 razvil in uvedel elektronsko poslovanje za e-naročanje artiklov od svojih dobaviteljev.
Standard EDIFACT / EANCOM
Elektronsko poslovanje je realizirano preko poslovnega omrežja ATbizNET®/Panteon.net®, sama sporočila pa so v EDIFACT / EANCOM standardu (tipa ORDERS, ORDRSP, DESADV in INVRPT).
Izmenjava e-dokumentov
Uporaba EANCOM mednarodnega standarda omogoča, da je Mercatorjev distributer zmožen izmenjevati e-dokumente tudi z drugimi domačimi in mednarodnimi trgovci, ki v večini primerov uporabljajo ta standard.
B2B poslovanje - razvoj
Kronologija razvoja EANCOM B2B elektronskega poslovanja pri Mercatorju:
- 2000 / uvedba prvih dveh e-dokumentov ORDERS in INVRPT pri elektronskem poslovanju z dobaviteljem P&G,
- 2000 / uporaba storitve eb-MANAGEMENT za potrebe skrbništva nad elektronskim poslovanjem,
- 2001 / razširitev elektronskega poslovanja na 10 dobaviteljev,
- 2001 / uvedba prvega e-dokumenta ORDERS pri elektronskem poslovanju s kupci (Spar Slovenija),
- 2002 / uvedba e-dokumenta ORDRSP pri elektronskem poslovanju z dobavitelji,
- 2002 / priklop prvih dobaviteljev preko storitve Panteon e-SERVICE™,
- 2002 / uporaba storitve B2S Panteon.biz® za elektronsko poslovanje z manjšimi dobavitelji,
- 2002 / razširitev elektronskega poslovanja na 25 dobaviteljev,
- 2003 / nadgradnja elektronskih dokumentov ORDERS in ORDRSP,
- 2003 / razširitev elektronskega poslovanja na odvisno družbo Mercator Gorenjska d.d.,
- 2003 / razširitev elektronskega poslovanja na odvisno družbo Mercator SVS d.d.,
- 2003 / razširitev elektronskega poslovanja na odvisno družbo Mercator Dolenjska d.d.,
- 2003 / razširitev elektronskega poslovanja na odvisno družbo Mercator Goriška d.d.,
- 2003 / predstavitev B2B elektronskega poslovanja na Infosu,
- 2003 / razširitev elektronskega poslovanja na 50 dobaviteljev,
- 2004 / razširitev elektronskega poslovanja na 75 dobaviteljev,
- 2004 / uvedba elektronskega poslovanja s Statistično Upravo RS na področju INTRASTAT,
- 2004 / razširitev elektronskega poslovanja na 100 dobaviteljev,
- 2005 / razširitev elektronskega poslovanja na 125 dobaviteljev,
- 2006 / uvedba drugega e-dokumenta DESADV pri elektronskem poslovanju s kupci (Petrol),
- 2006 / razširitev elektronskega poslovanja na 150 dobaviteljev,
- 2007 / razširitev elektronskega poslovanja na 175 dobaviteljev,
- 2008 / začetek uporabe elektronskega poslovanja tudi v Mercator-H na Hrvaškem,
- 2009 / uporaba AS2 prehoda za elektronsko poslovanje z izbranimi dobavitelji,
- 2011 / razširitev elektronskega poslovanja na maloprodajo z izbranimi dobavitelji,
- 2011 / uvedba e-dokumenta DESADV pri elektronskem poslovanju z dobavitelji na maloprodaji,
- 2012 / začetek uporabe elektronskega poslovanja tudi v Mercator-S v Srbiji,
- 2014 / uvedba e-dokumenta DESADV pri elektronskem poslovanju z dobavitelji na veleprodaji,
- 2015 / uvedba e-dokumenta RECADV (Prevzemnica) pri elektronskem poslovanju z dobavitelji,
- 2015 / uvedba e-dokumenta INVOIC 380 (Račun) pri elektronskem poslovanju z dobavitelji,
- 2015 / uporaba storitve Panteon.net® e-Archive push za hrambo elektronskih faktur,
- 2016 / dograditev DESADV, RECADV in INVOIC 380 za potrebe podpore vračljive embalaže pri elektronskem poslovanju z dobavitelji,
- 2016 / razširitev elektronskega poslovanja na 500 dobaviteljev,
- 2017 / uvedba e-dokumenta INVOIC 380 (Račun) pri elektronskem poslovanju s kupci,
- 2017 / razširitev elektronskega poslovanja na 800 dobaviteljev,
- 2018 / razširitev elektronskega poslovanja na 900 dobaviteljev.

Podprti e-dokumenti
Trenutno podprti e-dokumenti (Slovenija):
- naročilo ORDERS D.96A (pošiljanje in sprejemanje),
- odgovor na naročilo ORDRSP D.96A (pošiljanje in sprejemanje),
- dobavnica DESADV D.96A (pošiljanje in sprejemanje),
- prevzemnica RECADV D.96A (pošiljanje)
- račun INVOIC 380 D.01B (sprejemanje in pošiljanje via eArchive)
- poročilo o stanju zalog INVRPT D.96A (pošiljanje).
Trenutno podprti e-dokumenti (Srbija):
- naročilo ORDERS D.96A (pošiljanje),
- račun INVOIC 380 D.01B (sprejemanje via eArchive).
Izbira storitev - dobavitelj
Dobavitelj, ki želi na tak način poslovati z Mercatorjem, lahko izbira med naslednjimi storitvami:
- e-SERVICE™ - cenovno ugodna integrirana rešitev z uporabo konverterja na omrežju Panteon.net®.
- Panteon.biz® B2S - internetna portalna rešitev.
Izbira storitev - kupec
Kupec, ki želi na tak način poslovati z Mercatorjem, lahko izbira med naslednjimi storitvami:
- FULL EDI - visoko kvalitetna integrirana rešitev z lastnim konverterjem,
- e-SERVICE™ - cenovno ugodna integrirana rešitev z uporabo konverterja na omrežju Panteon.net®.